Tuesday

PAUL SOUR LIGHT CREAM

Jenama : Paul
250g
RM6.90
With Halal Status
Krim masam(Sour Cream) ialah produk tenusu yang diperbuat dari krim dan sangat kaya dengan lemak. Ia serupa dengan yogurt. Bakteria digunakan dalam krim masam menjadikannya tebal dan masam. Krim yang tidak dirawat agak manis, tetapi krim masam mempunyai rasanya tersendiri yang digemari ramai. 

Krim masam selalunya dihidang begitu sahaja, sebagai sos tambahan kepada makanan. Ia diletakkan di atas kentang bakar atau sebagai pencicah kentang goreng. Krim masam juga banyak digunakan dalam membakar kek dan pastri, seperti pancake, waffle, biskut, dan muffin. Kadang-kala ia digunakan dalam resepi kek keju, digandingkan dengan krim keju untuk memberikan rasanya yang kaya. Seperti yogurt, krim masam melembutkan kek dan pastri yang dibakar. Selain itu, krim masam juga digunakan untuk memekatkan sos. 

Pauls Sour Light Cream
Per 100g
Energy870kJ
Protein4.7g
Fat - Total18.5g
Saturated Fat13.0g
Carbohydrate - Total6.2g
 Sugars6.2g
Sodium68mg


Jom ke Pandan!

2 comments:

  1. kelmarin saya nak beli sour cream ini dari Tesco. Tapi "tarikh diguna sebelum" sangat pendek sahaja, 10 hari dari hari ini. Adakah semua "shelf life" sour cream begitu pendek? atau biasanya dalam 1 bulan?

    ReplyDelete
  2. Hi there : Yes, shelf life fro sour cream and buttermilk is short. The most is only 1 month sebab the whole process from basic is 3 mnths and some more kita import pula. Pandan pun tak keep more than 4 item for the above 2 items. Thanks, Pandan

    ReplyDelete